onsdag 25 november 2009

lil nicki


Nicki och Gucci


Det är onsdag och jag har druckit lite vin och ätit pyttipanna. Igår spelade Fille och jag på Tvålpalatset. Dom hade ett rum med gratis cigg. Sjuk grej. Fille började kvällen med att bränna upp sin lugg. Ain't no harm on that pretty face. Spelar liksom ingen roll vad jag säger till honom, min åsikt är värd NOLL. Men spelningen var kul och folk är roliga att titta på. Maja var snyggast på stället i Pradaskor och nån liten klänning. Själv hade jag kort kjol och lila Buffalo's.

Imorse åkte vi i samlad trupp till Eskilstuna Konstmuseum där vi ska ställa ut som ett år. Utan överdrift ett år. Trevligt. Nu har jag druckit vin och kollat på Californication. Parafrasen - john&yoko- Hank&Karen, där i sängen, fotot som min alltimeIDOL Annie Leibovitz tog 4 timmar innan John blev murded, den var fin, förbiflackande och fin. För dom som fattar.

När jag gick kanske i 7an och började fota och hänga på hemgårdens fotolabb lånade pappa en Annie Leibovitz bok till mig från Göteborgs Stadsbibliotek. Vi hade den i säkert 2 år innan nån claimade tillbaks sen. Hon är fantastisk, det är pga henne jag är konstnär. Och pga min moster.


Ok med Lee Miller visas på Millesgården nu. Gå och se den.

Ikväll är det Gucci Maynehem på Obaren med Yxa och Jeansbjörn men mamma orkar inte. Jag skulle spelat OJ da juiceman eller vad han heter, låten som gav upphov till; "what up Tobbe, what up HJ, den hör röven, den kostar 30 euro". Men ist tänker jag dedicera kvällen till lite Nicki Minaj. Hallå e hon liksom lesbisk? DÖR.


Inga kommentarer: