onsdag 18 november 2009

lil svinis

Är nu vaccinerad för svinis. Mot svinis. En tant sprang och trängde sig före kön när vi anlände till vårdcentralen. På vägen dit såg jag ett rådjur, som gick förbi Gösta Ekmans väg. Folk är inte kloka i dessa vaccintider. Lide ivriga och visar ingen hänsyn. När jag stått i kön i en timme och fick träffa läkaren kollade hon på mig och sen på pappret jag fyllt i och sen på mig igen och ba; karin, du får inget vaccin. "Eh nähä varför inte". Du är inte överviktig på det sättet, du är inte överviktigt nog. Asså doctor pleaaaaze, mamma är inte är för att hon har more to love, utan för sin njursjukdom. DÅ stack hon mig och sen var det inte mer med det. Men det konstiga var att hon hela tiden insisterade på att sticka mig i rumpan ist för armen, det är väl ingen annan som blivit stucken i rumpan??

Ba skoja. fick i armen.

Ikväll spelar Kakan och Tobbe (uhhh äckligt att prata om sig själv som 3e person) skivor på El Mundo. Jag ska spela country som är mitt livs kärlek, ni anar inte vad vackert det kan låta. Tex Orphean girl av Gillian Welch, Red Dirt Girl av Emmylou Harris och lite Steve Earle på det.

Hej hej

Inga kommentarer: